Blogul cu bani
Imagine SEO Partea 1 - Elemente esentiale - Calea spre nr.1 Google

In aceasta capitol (primul din 3), voi discuta despre optimizarea unui site web, sau SEO (Search Engine Optimization) - Optimizare pentru Motoare de Cautare. Articolul este stufos, tehnic si lung, dar merita citit pana la capat daca se doreste un TRAFIC CONSTANT si STABIL pe termen lung.

Sunt multe elemente decisive in algoritmul indexarii unei pagini sau site, si voi incepe cu factorii de baza care nu sunt influentate de variabile externe. Aceste elemente sunt cunoscute sub numele de "On Page SEO", iar relevanta unui site este stabilita in functie de acestea. On Page SEO are un aport de 25-35% din locul organic ocupat in motoarele de cautare (in engleza SERP - Search Engine Results Page) pentru cuvintele cheie alese.

Cei mai multi webmasteri, fac greseala de a nu include unele elemente On Page - aceste elemente sunt extrem de importante si diferenta de trafic de la o pozitie la alta este foarte mare. Un site pozitionat pe locul 11, va aparea pe pagina a 2-a a rezultatelor, pozitia 10 este pe prima pagina - pentru a ajunge la pozitia 11, vizitatorul trebuie sa dea un extra click (improbabil). Diferenta de trafic intre primele 5 pozitii este urmatoarea: loc 1: 40-50%, loc 2: 20-30%, loc 3 si 4: 10-20%, loc 5: 5-10%. Restul traficului de 5% este distribuit egal pentru urmatoarele 5 pozitii.

Nu trebuie uitat pentru nicio secunda calitatea continutului. Vizitatorul cauta informatii, are nelamuriri sau intrebari despre o anumita tema, iar obiectivul principal al paginilor este sa ofere informatii si sa raspunda intrebarilor potentiale in nisa respectiva sub forma de imagini, articole, inregistrari video sau audio.
Pozitia nr. 1 in Google este egala cu ZERO, daca site-ul nu aduce nicio valoare prin continutul lui - un magazin pozitionat intr-un loc cu vad trebuie aprovizionat cu marfa care se cauta pentru a face vanzari.

On Site SEO este primul lucru care trebuie facut pentru a crea a fundatie solida necesara motoarelor de cautare.


Cuvinte cheie

Alegerea cuvintelor cheie determina succesul unui site. Cuvintele cheie nu sunt despre ceea ce crede autorul site-ului ci ceea ce cauta vizitatorii. Analiza si cercetarea unui site va fi facuta in jurul unui cuvant (sau fraza) cheie, pentru ca mesajul sa ajunga la un public tinta, vizitatorii care se vor transforma intr-un venit pe net.

Google Keyword Tool este una din aplicatiile online care iti permite GRATUIT analiza cuvintelor sau frazelor care sunt cele mai frecvent cautate in motorul de cautare Google. Atunci cand folositi optiunile de a analiza a cuvintelor tinta, se va folosi optiunea "Exact Match" pentru a afla exact ceea ce cauta publicul. Graficul si tabelele rezultate in urma unei analize, iti vor arata exact numarul de cautari lunare pentru o anumita fraza sau cuvinte cheie. Este unul din aplicatiile online cele mai populare folosit de profesionistii din industria "Internet Marketing".

Atunci cand esti satisfacut cu rezultate unui cuvant sau fraze, incearca sa cauti un domeniu disponibil care sa cuprinda acele cuvinte. Este una dintre cele mai mari avantaje de care poti profita in momentul in care incepi un site. De cele mai multe ori este una din elementele determinante in obtinerea pozitiei de top in Google.


Inregistreaza un domeniu GRATUIT


Continutul Site-ului - Articole

Am scris deja despre importanta de avea articole unice si de a evita neaparat functia Copy/Paste. Fiecare articol sa fie original si sa aibe un continut de calitate: sa ofere o solutie sau informatie vizitatorului.

Odata articolul creat, se poate edita si reformula cateva fraze, introducand in continut cuvintele sau frazele cheie alese. Nu trebuie abuzata de frecventa acestor fraze - la fiecare 100 de cuvinte din articol ar trebui sa fie prezent de maxim 3 ori fraza cheie

Un site, poate targeta multiple fraze in aceleasi timp (fraze secundare). Deobicei se aleg cuvinte care sunt din acelasi domeniu. E.g. cuvantul cheie este "sistem de operare", frazele secundare pot fi: "Sistem de operare Windows", "Sistem de operare Linux", Mac, Android, iOS etc... fiecare pagina va fi optimizata pentru o una sau maxim doua fraze cheie.


Elemente de baza

Titlul Paginii

In SEO se folosesc titluri unice pentru fiecare pagina. Titlul paginii se refera la tag-ul HTML "TITLE" si nu la titlul articolului in sine. Titlurile are trebuie sa fie unice (se pot folosi sinonime pentru a evita continutul duplicat).


URL - adresa web al articolelor

Cuvintele cheie pot fi plasate in URL-ul articolelor daca folositi CMS Joomla sau Wordpress - alegeti optiunea "SEF URLs" (Search Engine Friendly).
Despre Joomla si Wordpress
E.g. Cuvantul cheie este "sistem de operare windows" - URL-ul paginii ar trebui sa arate astfel:
http://sisteme-de-operare.tk/despre-sistemul-de-operare-windows.html


Titlul Articolelor

Titlul principal (HTML tag H1) sa contina fraza cheie. Pentru cunvintele cheie secundare se vor folosi tag-urile H2, H3, H4 ...


Link-uri Interne

Continutul unei pagini ar trebui sa aibe o legatura interna cu o alta pagina din site cu continut relevant. Este o practica SEO de baza care tine vizitatorul atent si ajuta robotul Google pentru o indexare mai optima a site-ului.


Link-uri Contextuale Externe

Aceste link-uri vor directiona vizitatorul catre un site extern in asa fel incat pagina externa sa se deschida intr-o fereastra noua. Se va folosti valoare "_new" sau "blank" pentru atributul TARGET:
<a href="http://google.ro" target="_new">Google.ro</a>


Grafica

Imaginile trebuie sa fie originale sau folosite cu permisiunea autorului. Numele imaginilor si descrierea lor (atributul ALT) va contine cuvantul cheie fara sa se faca spam. Repetarea cuvintelor cheie de multe ori in descrierea ALT duce la penalizarea drastica a site-ului chiar la deindexare. Atributul ALT este folosit de programe de navigare pe internet facute pentru persoane cu o vedere slaba sau persoane oarbe. In acelasi timp atributul ALT ajuta la indexarea imaginilor pentru motoarele de cautare.


Blog

Site-ul ar trebui sa aibe un blog sau o sectiune unde se posteaza continut nou in ordine cronologica. Google favorizeaza site-urile care fac un update constant si adauga continut nou periodic. Este bina sa adaugi un articol nou in fiecare saptamana, dar este OK sa se intample si lunar. Cu cat mai des cu atat mai bine - ideal ar fi un articol pe zi.


Tag-uri META

Elementele META sunt citite de robotul Google pentru a prelua informatiile principale si cuvintele cheie din pagina.
<META name="keywords"> - se listeaza cuvinte cheie despartite de virgula, maxim 15 cuvinte - Google ignora acest tag, dar prezenta lui poate conta pentru celelalte motoare de cautare.
<META name="description"> - element foarte important: doua propozitii scurte si descriptive continand cuvintele sau fraza cheie. Continutul acestui element va aparea ca descriere a paginii in rezultatele cautarii.
Tag-urile META pot fi incluse usor intr-un articol daca folositi CMS-urile Joomla sau Wordpress.


Robot.txt

Fisierul "robot.txt" este localizat in directorul principal al site-ului. In cazul in care site-ul nu este indexat de motoarele de cautare, robot.txt este primul lucru care trebuie editat. In momentul instalarii Joomla sau Wordpress, fisierul este creat automat in directorul principal.


Sitemap.xml

Acest fisier este foarte important pentru motoarele de cautare - va forta robotii sa indexeze fiecare pagina din site. Se poate genera gratuit pe web (cauta pe Google) - upload in directorul principal, pe urma in Google (sau Bing) Webmaster Tools se adauga la site.


Bara de navigare

Fiecare pagina principala din site ar trebui sa fie prezent in bara de navigare. Este un element care trebuie sa fie vizibil si usor de localizat.
Se poate folosi o bara de navigare in josul paginii care sa aibe urmatoarele link-uri: Home (Acasa, Pagina de Start), Despre Noi, Termeni si Conditii, Politica de Confidentialitate, Contact. Acestea sunt pagini de baza pe care Google le favorizeaza.


Motoarele de Cautare Principale

Dupa finalizarea site-ului inregistrarea manuala in motoarele de cautare este primul pas. Nu folosi formulare care automatizeaza acest proces.
Motoarele de Cautare cele mai populare:

  • Google - foloseste Google Webmaster Tools - 69% din cautari.
  • Bing - foloseste Bing Webmaster Tools - 15% din cautari.
  • Yahoo - 10% din cautari
  • Ask - restul motoarelor de cautare detin 5% din cautari.
  • AOL Search
  • MyWebSearch
  • Blekko
  • Lycos
  • Dogpile
  • WebCrawler
  • Info
  • InfoSpace
  • Excite
  • GoodSearch

Inregistreaza un domeniu GRATIS     Gazduire fara bani